PSP nr 33 w Opolu

„Co my wiemy, to tylko kropelka. Czego nie wiemy to cały ocean”.

Isaac Newton

b_150_100_16777215_00_images_Bieszczady.jpgW dniach od 4 do 8 czerwca 2018 roku uczniowie klasy 2d, 2e, 3a i 3d odkrywali Bieszczady podczas zielonej szkoły w Solinie. Szkoła to nie tylko tablica, ławka i książki. Szkoła to przede wszystkim poznanie i odkrywanie. Geografii uczyliśmy się wędrując pieszo po górskich szlakach Bieszczad oraz korzystając z drezyn rowerowych, napędzanych - tak jak w rowerze - siłą własnych mięśni nóg. Ze stacji w Uhercach Mineralnych wyruszyliśmy na przejażdżkę w kierunku  Ustrzyk Dolnych. Widoki wspaniałe, a zabawa przednia. Historia?   Była w Sanoku, podczas zwiedzania największego na wolnym powietrzu  Parku Etnograficznego, a w nim Muzeum Budownictwa Ludowego. Tu obejrzeliśmy, dotknęliśmy i wysłuchaliśmy niezwykłych opowieści o zamierzchłych czasach. Biologii uczyliśmy się szukając tropów dzikich zwierząt. Aby spotkać się z „Bieszczadzkim Bizonem” wyruszyliśmy  na wyprawę czerwonym szlakiem  na Połoninę Wetlińską. Po dotarciu na szczyt 1228 m.n.p.m. odpoczywaliśmy przy „Chatce Puchatka”, podziwiając otaczające nas góry i zapierające dech w piersiach widoki. Zwiedziliśmy zaporę na Solinie. Z przystani Białej Floty płynęliśmy statkiem po jeziorze Solińskim słuchając historii powstania solińskiej zapory. Wieczorami grillowaliśmy, graliśmy w siatkówkę plażową, cieszyliśmy wzrok pięknymi zachodami słońca nad Soliną.

Nauka nie musi być nudna – wystarczy, że pojedziesz odkrywać BIESZCZADY. Tak jak zrobiliśmy to my!